torstai 11. helmikuuta 2016

Keskiajan vaateparsi

Wellamo-opisto palkkasi Mervi Pasasen, tuon keskiajan vaatteiden kuningattaren listoilleen ja Mervi piti mahtavan kurssin. Nyt olen lähestulkoon saanut valmiiksi toisen keskiaikaisen vaateparteni.

Tässä kuva viimeiseltä kurssikerralta, jokaisella enemmän ja vähemmän nuppineuloja vielä mekossaan mutta melkein valmista kaikilla!

Vanha alusmekko sai kelvata, tosin sitä piti pienentää todella rajulla kädellä sillä kun tein tämän mekon niin olin aivan viimeisilläni raskaana. Nyt toivelistalla olisi tehdä parempi alusmekko, sellainen jota ei ole tökerösti vedelty kasaan sieltä ja täältä.

Alusmekon päälle tuli kirkuvan keltainen villamekko, edessä nyöritys ja hihoissa pikkuisia nappeja.
Tästä lähdettiin liikkeelle, tälläkertaa alla vähän kalliimpi kangas, kyllä jännitti leikata!

Päällysmekon virkaa hoitaa helvetinikkunamekko.


Tein myös uuden hunnun, korjasin Pyhän Birgitan myssyä ja ompelin valkoisesta pellavasta esiliinan. Ainiin, uudet sukatkin mulla on! Edelliset kengät mitkä tilasin ovat aivan liian suuret joten aion osallistua kenkäkurssille jotta ensi kesänä Hollolan keskiaikamarkkinoilla mulla olisi sopivat kengätkin.

Tässä vielä väliotos uudesta sukasta.


Ja mikä parasta, mun mekkoni on täysin mun päälle sovitettu, jokainen pisto on käsin ommeltu. Olen ylpeä.
 Kunhan saan viimeisetkin pistot tehtyä niin otan parempia kuva koko vaateparresta ihan naaman kera ;) 


 Ja tässä melkein koko sakki mahtavan open kera!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä merkki käynnistäsi!